VIESTINTÄTARPEET / MARKKINOINTI
Markkinointi tekstiviesteillä
Markkinointiosastolle tekstiviestit tarjoavat tehokkaasti mahdollisuuksia personoituun ja kohdennettuun viestintään.
Tekstiviesti on varma ja luotettava, henkilökohtainen ja tätä nykyä myös luetuin viestimuoto ja kanava, jolla asiakas voidaan tavoittaa. Tekstiviestimarkkinointi mahdollistaa kampanjat, etujen ja alennuskoodien tarjoamisen, arvontojen ja kilpailujen järjestämisen sekä uusien tuotteiden lanseerauksen ja testaamisen.

Quriiri Messaging Suite – tekstiviestien käyttö markkinointiviestinnässä
Quriiri Messaging Suite on palvelukokonaisuus, jolla tekstiviestit voi helposti valjastaa markkinointikäyttöön. Quriiri Messaging Suite tarjoaa valmiita työkaluja markkinointiviestinnän eri toimenpiteisiin. Palvelu tukee markkinointiviestinnän lainalaisuuksia ja on luotettava sekä turvallinen käyttää. Quriiri Messaging Suite tarjoaa lisäksi tunnistettavuuteen kuten lähettäjätietoon liittyvät toiminnallisuudet, jotka lisäävät uskottavuutta ja tuovat luotettavuuden tuntua vastaanottajalle.
Tekstiviestien kiistattomat hyödyt markkinoinnin käytössä ovat nopeus, aikakriittisyys, henkilökohtaisuus ja isojenkin kontakti- ja viestimäärien hyödyntäminen. Olemassa olevat asiakasrekisterit voidaan ottaa käyttöön helposti ja nopeasti, viestit menevät nopeasti ja varmasti perille ja viestien lukuprosentti on ylivertainen muihin kanaviin verrattuna. Tekstiviestit toimivat kaikissa matkapuhelimissa ja kuluttajat suhtautuvat niihin positiivisina viestintuojina.
Tekstiviestitse voi tarjoilla digitaalisia sisältöjä ladattavaksi ja personoida viestejä sekä vastaanottaa palautetta tai vaikka käyttökokemuksia. Tekstiviestillä tavoittaa kohderyhmät lähes 100% varmuudella.
Valmis aloittamaan? Koe tekstiviestin tehokkuus viestinnässä!
Monien mahdollisuuksien tekstiviesti
Tekstiviesti tarjoaa markkinoijalle lukuisia mahdollisuuksia osallistaa, sitouttaa, palvella tai kampanjoida. Tapahtumat hyötyvät tekstiviesteistä tapahtumatiedottamisessa, tarjouksien jakelussa sekä palautteiden keruussa. Tuote- ja palvelutoimijat hyödyntävät tekstiviestejä tuotetestauksien markkinoinnissa, koekäyttöjen tarjoamisessa ja kokeilutunnusten aktivoinnissa. Palveluntarjoajat lähettävät tekstiviestejä kertoakseen uusista ominaisuuksista, muutoksista ja lisäpalveluista. Tekstiviestit ovat myös luotettava ja turvallinen tapa arvontojen ja kilpailujen järjestämiseen sekä lahjoitusten keräämiseen.
Tekstiviestien etuna on aikakriittisyys: viestit saadaan lähtemään heti, ajastetusti tai jonkun muun toiminnallisuuden aktivoimana. Ne tavoittavat vastaanottajansa lähes 100% varmuudella, ja erottuvat puhelimen muista sovelluksista ja niihin tulevista viesteistä. Tekstiviestit avataan usein heti ja niiden oletetaan sisältävän aina jotain arvokasta, hyödyllistä tai merkittävää sisältöä muihin viestikanaviin verrattuna.
Mobiilimarkkinointi – markkinointi tekstiviestejä hyödyntämällä – onnistuu usein silloin, kun vastaanottajan oletuksiin onnistutaan vastaamaan: viesti tarjoaa hyötyä, apua tai selkeästi ilahduttaa tai palvelee vastaanottajaansa. Tekstiviestejä kannattaa hyödyntää erityisesti aktivoinnissa ja osallistamisessa, ottaa osaksi laajempaa markkinointiviestinnän kampanjaa. Hyviä tuloksia ja onnistumisia tuovat usein juuri ne kampanjat, joissa asiakkaille on tarjottu mahdollisuutta tilata, osallistua tai aktivoida käyttöön jokin tuote, palvelu tai kokeilu tekstiviestin avulla. Tällöin avautuva kaksisuuntainen viestintä on jo valmiiksi sitoutunutta ja omaehtoista.
Asiakaskunnan aktivointi
Olemassa olevaa asiakaskuntaa voi palvella ja aktivoida tekstiviestien avulla. Jäsenet ja palvelun käyttäjät – eli jo palveluun ja osallistumiseen sitoutuneet – ovat usein vastaanottavaisia palveluun liittyviin markkinointiviesteihin ja erityisesti tekstiviesteihin. Sähköpostimarkkinoinnin sijaan esimerkiksi etukortin omistajat ottavat mielellään vastaan korttiinsa liittyviä etuja, huomioita tai tarjouksia tekstiviestillä, kunhan ne tarjoillaan asiakkaalle harkitusti, oikeaa arvoa tuottaen. Kanta-asiakkuuden hoitoon ja asiakastilaisuuksista viestimiseen tekstiviestit ovat tehokas ja sitouttava tapa viestiä ja markkinoida.
Personointi ja ryhmätekstiviestit: markkinointi tekstiviestien avulla
Quriiri Messaging Suite on palvelu, joka on rakennettu niin hyötyviestintää kuin markkinointia varten. Sen avulla voi lähettää personoituja, kohdennettuja viestejä sekä ryhmäviestejä. Palvelun avulla voi rakentaa kampanjoita, joissa tekstiviestiä hyödynnetään aktivoinnissa ja palvelu mahdollistaa myös kaksisuuntaisen viestinnän, jolloin lähetettyyn viestiin voidaan myös vastaanottaa vastauksia.
Quriiri Messaging Suiteen rakentuvat kohderyhmät ja tarkennetut segmentit sekä automatisoidut lähetykset. Quriiri Message Routerin rajapintojen avulla voidaan myös kytkeä viestien lähetys ja vastaanottaminen muun muassa CRM-järjestelmään.
Mobiilimarkkinoinnin onnistumisen edellytys
Tekstiviesti kanavana on erittäin aktivoiva joten lupa matkapuhelinnumeron käyttöön tulee olla, ja tarkkuus sekä huolellisuus kannattaa. Lähtökohta hyvälle mobiilimarkkinoinnille on ajatus siitä, että mobiilimarkkinointi on paljon muutakin kuin tarjousviestien lähettämistä. Mobiilimarkkinoinnin onnistumisen edellytys on, että sisältönä on aina asiakkaalle tuotettava lisäarvo: jotain ekstraa, erityistä tai merkityksellistä. Mobiilimarkkinoinnissa suurin hyöty on siinä, että asiakasta voidaan aktivoida tekstiviestien avulla haluttuun toimintaan, esimerkiksi tarjouskoodin lunastukseen tai vaikka kyselyyn vastaamiseen.
Hyötyviestinnässä käytetään tekstiviestejä yhä kasvavissa määrin. Kuluttajat ovat tottuneet vastaanottamaan saapumisilmoituksia, salasanoja ja ajanvarausmuistutuksia tekstiviestillä. Mobiilimarkkinoinnissa kannattaa hyödyntää tätä oppia ja tottumusta: tarjota asiakkaille jotain hyödyllistä, arvokasta tai palvelevaa tekstiviestien avulla. Tekstiviesteissä kannattaa tarjota lisäarvoa asiakkaille ja hyödyntää suoraa ja luottamuksellista suhdetta. Lisäksi kannattaa hyödyntää pääsyä siihen henkilökohtaisimpaan: matkapuhelimeen, joka on aina käsillä ja saatavilla.
Quriiri Messaging Suite
Quriiri Messaging Suite on yrityksen työkalupakki tekstiviestikanavassa tapahtuvaan viestintään.
Quriiri Message Router
Liitä tekstiviestit kriittisiin liiketoimintajärjestelmiin Quriirin Message Routerin avulla.
Lue lisää
Missä muissa viestintätarpeissa tekstiviestiä voi hyödyntää?
Asiakasviestintä
Tekstiviestien oletetaan sisältävän tärkeää ja tarpeellista tietoa, joten niihin suhtaudutaan positiivisesti. Tekstiviestit ovat oiva työkalu asiakasviestintään!
Kriisiviestintä
Tavoita kriisin aikana tärkeimmät kohderyhmäsi nopeasti ja varmasti.
Hyötyviestintä
Tuo lisäarvoa asiakkaillesi tarjoamalla aikakriittistä informaatiota oikealla hetkellä. Paranna asiakastyytyväisyyttä ja säästä kuluissa.