N 100 % kotimainen
N Vastaamme nopeasti
N Panostamme laatuun
N Datasi pysyy Suomessa
Valitse sivu
KÄYTTÖTARPEET | ASIAKAS- JA PALAUTEKYSELYT

Tekstiviestikyselyt – tehokas tapa tavoittaa asiakkaat ja saada palautetta

Tekstiviestikyselyn avulla saat helposti ja tehokkaasti palautetta asiakkailtasi. Mittaa jatkuvaa asiakastyytyväisyyttä yksittäisestä palvelu- tai ostotapahtumasta tai toteuta suurempi kysely isolle kohderymälle kerralla.

Palautekyselyt tekstiviestillä.

Kolme keskeistä hyötyä tekstiviestikyselystä

Z

Tavoita kohderyhmä varmasti ja tehokkaasti

Tekstiviesti tavoittaa vastaanottajan erittäin suurella todennäköisyydellä.

Z

Korkea vastausprosentti

Tekstiviestikyselyissä on yleisesti korkea vastausprosentti, sillä tekstiviesti tavoittaa tehokkaasti ja vastaaminen on äärimmäisen helppoa.

Z

Seuraa ja reagoi nopeasti

Quriirin tekstiviestikyselyn lähes reaaliaikaisen seurannan avulla voit reagoida nopeasti esimerkiksi, jos saat huonoa palautetta.

Palautetta oikealla hetkellä – tekstiviestikysely tavoittaa varmasti

Asiakaspalaute on arvokkainta silloin, kun se saadaan tuoreeltaan ja matalalla kynnyksellä. Perinteiset palautekyselyt jäävät usein huomaamatta, mutta tekstiviestikysely tavoittaa asiakkaan suoraan puhelimeen – juuri oikealla hetkellä.

Tutkimusten mukaan 98 % tekstiviesteistä avataan, ja vastausprosentti on moninkertainen verrattuna sähköpostiin. Siksi yhä useammat organisaatiot hyödyntävät tekstiviestikyselyitä asiakastyytyväisyyden mittaamiseen, palautteen keräämiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Asiakastyytyväisyyskysely tekstiviestillä.
Tekstiviestikysely

Mihin tilanteisiin tekstiviestikysely sopii?

Tekstiviestikysely toimii erityisen hyvin, kun haluat palautteen:

  • Heti palvelutapahtuman jälkeen (esim. asiakaspalvelu, toimitus, ostos)
  • Uuden asiakkuuden alussa tai projektin päättyessä
  • Tietyistä yksittäisistä kokemuksista (esim. huollon sujuvuus, noudon toimivuus)
  • Säännöllisesti osana jatkuvaa asiakastyytyväisyysmittausta

Voit kysyä esimerkiksi:

”Kuinka tyytyväinen olit palveluun asteikolla 1–5?”
tai
”Saitko asian hoidettua yhdellä yhteydenotolla?”

Mihin tilanteisiin tekstiviestikysely sopii?

Tekstiviestikysely toimii erityisen hyvin, kun haluat palautteen:

  • Heti palvelutapahtuman jälkeen (esim. asiakaspalvelu, toimitus, ostos)
  • Uuden asiakkuuden alussa tai projektin päättyessä
  • Tietyistä yksittäisistä kokemuksista (esim. huollon sujuvuus, noudon toimivuus)
  • Säännöllisesti osana jatkuvaa asiakastyytyväisyysmittausta

Voit kysyä esimerkiksi:

”Kuinka tyytyväinen olit palveluun asteikolla 1–5?”
tai
”Saitko asian hoidettua yhdellä yhteydenotolla?”

Tekstiviestikysely
Tekstiviestikyselyiden vastausprosentti.

Korkea vastausprosentti

Tekstiviestikyselyiden vastausprosentti on asiakkaillamme ollut jopa 67%. Tee kyselyt helposti Quriirin selainpohjaisen sovelluksen avulla tai automatisoi halutessasi kyselyn lähetys suoraan omasta järjestelmästäsi, ja selvitä mitä asiakkaasi yrityksestäsi ajattelevat.

Toyotan joustavan liikkumisen brändi KINTO kerää tekstiviestikyselyn avulla arvokasta asiakaspalautetta ja kehittää palvelua entistä paremmaksi.

“Quriirin tekstiviestikysely on erittäin toimiva ja tehokas keino kerätä asiakaspalautetta. Käyttöliittymä on selkeä ja tarvittaessa olen saanut asiantuntevaa ja henkilökohtaista apua.”

 

Juho Ikonen, Mobility & Marketing Specialist,

Toyota Finance Finland Oy

Miksi Quriiri?

Palveleva tuki
Meiltä saat aina nopeaa ja asiantuntevaa apua. Ei lippujonoja – vaan vastauksia.
R
Luotettava

Laatu ja luotettavuus ovat toimintamme perusta. Voit luottaa siihen, että isotkin viestimäärät menevät luotettavasti perille.

Turvallinen

Asiakkaidemme tietosuoja on meille äärimmäisen tärkeää. Olemme GDPR-yhteensopiva ja käsittelemme asiakkaidemme tietoja aina EU:n sisäpuolella.

Kotimainen ja stabiili
Quriiri on täysin kotimainen, perustajiensa omistama palvelu. Osoituksena vakavaraisesta ja kestävästä toiminnasta olemme saaneet Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatin jo 7 kertaa.
Miksi Quriiri

Tekstiviestikysely Quriirin avulla – helppo tapa saada palautetta

Quriirin ratkaisu tekee asiakaspalautteen keräämisestä nopeaa ja tehokasta. Kyselyiden lähettäminen onnistuu käyttöliittymästä, API:n kautta tai ajastetusti. Saat selkeän näkymän vastauksiin ja mahdollisuuden reagoida palautteeseen heti.

Vastaanota tekstiviestejä.

Luo oma kyselysi

Suunnittele mitä haluat kysyä ja vastaanota vastauksia.

Tutustu tekstiviestityökaluun →

Vastaanota tekstiviestejä.

Selvitä NPS-indeksisi

Selvitä asiakkaasi suositteluhalukkuus NPS-sovelluksellamme.

Tutustu NPS-sovellukseen →

Usein kysyttyä asiakas- ja palautekyselyistä

Millainen on hyvä palautekysely?
Hyvä palautekysely on selkeä, lyhyt ja ajankohtainen. Kysymysten tulee olla kohdennettuja ja helppoja vastata, esimerkiksi asteikolla 1–3. Myös oikea ajoitus on tärkeää – otollisin hetki kyselyn lähettämiseen on yleensä heti palvelutapahtuman jälkeen, kun kokemus on vielä tuoreessa muistissa. Lisäksi on suositeltavaa tarjota mahdollisuus antaa avointa palautetta, joka voi paljastaa esimerkiksi arvokkaita kehitysehdotuksia. Lue meidän vinkkimme onnistuneeseen asiakaskyselyyn täältä.
Millaisia ovat hyvät asiakastyytyväisyyskyselyn kysymykset?
Hyvät asiakastyytyväisyyskyselyn kysymykset ovat selkeitä, lyhyitä ja suoraan asiakkaan kokemukseen liittyviä. Niissä kannattaa yhdistää asteikollisia kysymyksiä (esim. 1–3) konkreettisen palautteen saamiseksi sekä avoimia kysymyksiä, jotka puolestaan mahdollistavat yksityiskohtaisemman kehityspalautteen.

Selkeästi muotoillut kysymykset tuottavat ymmärrettävää dataa, jonka avulla voidaan saada arvokasta tietoa esimerkiksi yrityksen vahvuuksista, kehityskohteista, asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Lue lisää asiakastyytyväisyyskyselyn kysymyksistätäältä.

Kannattaako asiakas- tai palautekysely lähettää tekstiviestillä?
Tekstiviesti on erittäin tehokas kanava kyselyiden toteuttamiseen. Sen korkea vastausprosentti, nopea tulosten keruu ja helppokäyttöisyys tekevät siitä ihanteellisen asiakas- ja palautekyselyihin. Tekstiviesti kiinnittää huomion, voidaan ajoittaa oikeaan hetkeen ja luetaan usein välittömästi. Sen kautta vastaaminen onnistuu myös vaivattomasti.

Valmis aloittamaan?

Lähetä ensimmäinen viestisi vain muutamalla klikkauksella.