+358 10 349 3800 info@quriiri.fi
Select Page

Viestintä asiakkaan suuntaan on osa jokaisen yrityksen toimintaa. Asiakkaat ovat tottuneet ottamaan yhteyttä yritykseen monesta eri kanavasta ja toisaalta heidän tavoittamisensa muuttuu viestien tulvassa yhä vaikeammaksi. Viestintäkanavista tekstiviesti on edelleen tehokkain kanava tavoittaa asiakkaat – tutkimusten mukaan jopa 98% ihmisistä lukee saapuneet tekstiviestit. 

Tekstiviesti on myös erittäin toimiva keino parantaa asiakastyytyväisyyttä, mikäli niitä hyödynnetään oikein. Parhaassa tapauksessa asiakas kokee tekstiviestit hyödyllisinä, kuten esimerkiksi personoidut viestit tai muistutukset, jotka auttavat asiakasta muistamaan tärkeän tapahtuman. Kun hyödynnät tämän tehokkaan kanavan oikein, niin lopputuloksena on tyytyväisemmät asiakkaat. 

Suunnittele viestit osaksi palvelupolkua

Käy läpi palvelupolkusi asiakkaan näkökulmasta ja suunnittele millainen viesti toimii mihinkin vaiheeseen. Asiakasviestinnässä voi hyödyntää tekstiviestejä esimerkiksi näin: 

1. Markkinointiviestit ja -tarjoukset

Kasvata myyntiä tarjouksilla ja markkinointiviesteillä. 

2. Muistutukset ja tiedotteet

Kerro asiakkaalle saapuneista tilauksista tai muistuta häntä tapaamisesta. 

3. Tervetuloviestit

Toivota asiakkaasi tervetulleeksi ja anna hänelle kannustin ostaa ensimmäinen ostos. Tämä nopeuttaa ostoprosessia ja kasvattaa myyntiä.

4. Osallista asiakasta ja pyydä palautetta

Palautteen pyytäminen tekstiviestillä on yksi käytetyimmistä ominaisuuksista. Ajoita kyselyn lähettäminen oikein niin asiakas kokee sen luonnolliseksi osaksi vuorovaikutusta. 

5. Aktivoi asiakkaitasi ostamaan uudelleen

Lähetä muistutuksia ja aktivoi asiakkaita.

Tekstiviesti on erittäin tehokas kanava tavoittaa asiakkaat. Vuorovaikutus heidän kanssaan lujittaa asiakassuhdetta ja brändiuskollisuutta. Tekstiviestillä voi myös vähentää asiakaspalvelutiimin työtä ja lisätä asiakastyytyväisyyttä. 

Lue lisää kuinka hyödyntää tekstiviestiä asiakasviestinnässä tai kokeile ilmaiseksi heti.

Teknologiat

SMS

Liity uutiskirjeen tilaajaksi

Pysy kärryillä mobiiliviestinnän uutisista

Ota yhteyttä

    Haluan liittyä Quriirin uutiskirjeen tilaajaksi.

    Quriiri-palvelun tuottaa suomalainen NextUp Oy

    +358 10 349 3800
    www.quriiri.fi
    info@quriiri.fi

    Ota yhteyttä