NPS-kyselyt tekstiviestillä
Quriirissa on nyt saatavilla uusi sovellus NPS-kyselyiden tekemiseen. NPS-luku (Net Promoter Score) kertoo asiakkaiden suositteluhalukkuudesta ja nyt voit selvittää sen helposti tekstiviestien avulla. Tekstiviestikyselyiden vastausprosentti on erittäin korkea – jopa 68%. Quriirin uudella NPS-sovelluksella voi tehdä kyselyt kätevästi ja lisäksi tulosten seuraaminen ja raportointi on helppoa.
Voit luoda NPS-kyselyt Quriirin uuden selainpohjaisen NPS-sovelluksen avulla. NPS-sovellus tuo uuden ulottuvuuden erityisesti tulosten seurantaan ja raportointiin. Selvität nopeasti mitä asiakkaat ajattelevat organisaatiostasi ja voit reagoida mahdolliseen negatiiviseen palautteeseen. Selkeästä ja reaaliaikaisesta raportista voit seurata arvostelijoiden, passiivisten ja suosittelijoiden lukumäärän ja heidän lähettämät vastaukset. Raportista näet myös NPS-luvun, jonka sovellus laskee puolestasi.
Näin teet NPS-kyselyn Quriirilla:
- 1. Valitse Quriirista sovellus ”NPS-kysely” (jos NPS-kysely ei ole tililläsi aktiivinen, ota yhteyttä myyntiimme)
- 2. Anna kyselylle nimi ja valitse vastaanottonumero (tarvitaan vastausten vastaanottamisen, lue lisää sms-vastaanottonumeroista)
- 3. Voit halutessasi asettaa kyselylle päättymisajan tai ajastaa kyselyn tietylle ajankohdalle.
- 4. Lisää vastaanottajat joko valmiista kontaktiryhmästä tai excel-tiedostosta
- 5. Kirjoita kyselyn ensimmäinen kysymys, esim. Kuinka todennäköisesti suosittelisit meitä ystävälle tai työtoverille asteikolla 0-10?
- 6. Määritä halutessasi paluutekstiviestit kullekin vastausvaihtoehdolle (0-6, 7-8 ja 9-10) paluutekstiviestit, esim. Harmittavaa kuulla, että et ollut tyytyväinen. Kuulisimme mielellämme miten voisimme parantaa palveluamme.
- 7. Voit vielä määritellä minkä viestin vastaanottaja saa vastattuaan edelliseen kysymykseen.
- 8. Käynnistä kysely ja seuraa raporteista vastauksia ja NPS-luvun muuttumista.
Miksi tekstiviestillä kannatta tehdä NPS-kyselyitä?
Tekstiviestin edut kyselyissä ovat ehdottomasti nopeus ja erittäin korkea vastausprosentti. Tekstiviestit tavoittavat kohderyhmän nopeasti ja varmasti ja kyselyihin on helppo vastata. Tekstiviestikyselyiden vastausprosentti on asiakkaillamme ollut jopa 67%.
Miten aloittaa NPS:n mittaaminen?
Pääset aloittamaan NPS:n mittaamisen helposti uuden NPS-sovelluksemme avulla. Samalla keräät avointa palautetta ja saat suosituksia esimerkiksi markkinoinnin käyttöön. Lue lisää NPS-sovelluksesta.
Mikäli sinulla ei vielä ole Quriiria käytössäsi, kokeile sitä ilmaiseksi. Autamme mielellämme, mikäli sinulla herää kysymyksiä NPS-sovellukseen tai tekstiviestipalveluumme liittyen.