Aika ihastua tekstiviesteihin – ota tekstiviestit osaksi palvelupolkuasi

Asiakkaat odottavat yritykseltäsi tekstiviestejä – oletko valmis ottamaan haltuun tämän tehokkaan kanavan? Tekstiviestit ovat osa yhä useamman menestyvän yrityksen asiakasviestintää – vahvistukset, muistutukset, pin-koodit tunnistautumiseen, asiakaskyselyt ja ilmoitukset toimituksista lähetetään tehokkaasti ja turvallisesti tekstiviesteillä. Silti tekstiviesti on kanavana vielä alikäytetty ja sen potentiaali on monella yrityksellä vielä kokematta.

Digitaalisuuden lisääntyessä myös tekstiviestien hyödyntäminen on kasvanut. Esimerkiksi verkkokauppa kasvoi pandemian aikana nopeasti, mikä vaikutti myös A2P (application-to-person) SMS markkinan kasvuun. Mobilesquaredin mukaan A2P SMS markkina kasvoi 20% vuoden 2020 aikana. Kasvu on tullut suurissa määrin siitä, että yritykset ovat siirtyneet tekstiviesteihin aikana, jolloin tarvitaan luotettava tapa tavoittaa asiakkaat ja potentiaaliset asiakkaat.

Yritykset ovat heränneet tekstiviestin tavoitettavuuteen

Muiden digitaalisten kanavien joukossa tekstiviesti ei loista visuaalisuudella, mutta se on yksinkertaisen tehokas ja mahdollistaa suoran keskustelun asiakkaan kanssa. Tekstiviestillä tavoittaa nopeasti lähes kenet tahansa maailmassa. On tutkittu, että tekstiviestit tavoittavat 98% vastaanottajista ja 90% viesteistä luetaan 3 minuutissa.

Yritysten lähettämien tekstiviestien huomioarvo on viime vuosien aikana jopa lisääntynyt, kun kuluttajien välinen SMS-viestintä on vähentynyt. Tekstiviestit toimivat tehokkaammin kuin esimerkiksi sähköpostit tärkeiden ja aikakriittisten viestien perillesaamiseen”, kertoo Lasse Lohikoski, Quriirin liiketoimintajohtaja.

Tekstiviestien integroiminen osaksi palvelupolkua  – luo keskusteluja asiakkaiden kanssa

Missä vaiheessa palvelupolkuasi asiakkaasi haluavat sinulta viestejä sekä keskustelua? Toimiva palvelupolku helpottaa asiakkaan elämää ja antaa hänelle tarvittavat tiedot juuri oikealla hetkellä. Quriirin avulla tekstiviestit voidaan integroida osaksi palvelupolkua ja yrityksen järjestelmiä siten, että esimerkiksi muistutukset ja ilmoitukset lähtevät automaattisesti juuri oikeaan aikaan. 

Esimerkki tekstiviesteistä asiakaspolussa.

Yritysten omat sovellukset voivat lähettää Quriirin rajapinnan kautta tekstiviestejä, joiden lähettäjätietona on Quriiriin määritelty lyhyt- tai longcode-numero – tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi yrityksen nimi. Viestit voidaan yksilöidä/personoida esimerkiksi nimellä tai asiakasnumerolla ja ajastaa yrityksen tarpeiden ja sovelluksen logiikan mukaisesti.

“Oikein ajoitetulla ja lisäarvoa tuottavalla viestillä yritys voi lisätä asiakasuskollisuutta ja -tyytyväisyyttä. Kohdistamalla viestit oikeisiin kohtiin palvelupolkua, tekstiviestit toimivat tehokkaasti, tuovat lisäarvoa asiakkaalle ja parhaassa tapauksessa helpottavat ihmisten elämää”, jatkaa Lohikoski.

Quriirin tekstiviestipalveluiden avulla tavoitat kohderyhmäsi nopeasti ja varmasti. Välitämme suuretkin määrät viestejä turvallisesti ja luotettavasti. Autamme mielellämme asiakkaitamme integroimaan tekstiviestit osaksi yrityksen omia järjestelmiä.

Haluaisitko kuulla lisää tekstiviestin mahdollisuuksista? Ota yhteyttä tai kokeile ilmaiseksi heti.