Tunnistautuminen
Tee tunnistautuminen helpoksi varmentamalla käyttäjän henkilöllisyys tekstiviestillä. Tekstiviestivarmennuksen avulla verkkosivustot, sovellukset ja muut digitaaliset palvelut voivat helposti lisätä tietoturvaa.
Varmentamisen muodot
Varmentaminen tekstiviestillä voidaan jakaa kolmeen eri kategoriaan:
Käyttäjä rekisteröityy palveluun
Rekisteröitymisen yhteydessä annetaan matkapuhelinnumero. Yritys haluaa varmistua GSM-numeron oikeellisuudesta.
Varmennuskoodi lähetetään tekstiviestillä
Varmennuskoodilla varmistetaan että matkapuhelinnumero on oikein ja että se kuuluu rekisteröitymässä olevalle henkilölle.
Rekisteröityminen suoritetaan loppuun
Kun PIN-koodi on syötetty kenttään oikein, voidaan käyttäjän rekisteröityminen suorittaa loppuun.
Käyttäjä kirjoittaa tunnuksen ja salasanan
Käyttäjä suorittaa normaalin sisäänkirjautumisen.
Lisävarmistuksen varmennuskoodi lähetetään tekstiviestillä
Koodi voi olla voimassa tietyn ajan, kuten esimerkiksi 10 minuuttia.
Käyttäjä pääsee kirjautumaan
Kun koodi on syötetty kenttään oikein, päästää järjestelmä käyttäjän sisään.
Käyttäjä kirjoittaa tunnuksen
Käyttäjä antaa sisäänkirjautumisen yhteydessä ainoastaan käyttäjätunnuksensa.
Kertakäyttöinen salasana lähetetään tekstiviestillä
Salasana voi olla voimassa tietyn ajan, kuten esimerkiksi 10 minuuttia.
Käyttäjä pääsee kirjautumaan
Kun salasana on syötetty kenttään oikein, päästää järjestelmä käyttäjän sisään. Seuraavalla sisäänkirjautumiskerralla lähetetään uusi salasana tekstiviestillä. Käyttäjällä ei siis ole vakituista salasanaa palveluun.
Varmenna käyttäjän henkilöllisyys tekstiviestillä
Ratkaisumme
SMS-varmennus2>
Lisää tunnistautuminen tekstiviestillä sovellukseesi tai palveluusi helposti. Quriirin SMS-varmennus -palvelun avulla saat tekstiviestivarmennuksen nopeasti osaksi omaa palveluasi – ilman erillistä ohjelmointia.
Asiakastarina
Tarve
Asiakkaalla oli tarve puhelinnumeron verifiointiin siinä vaiheessa, kun uusi mobiilisovelluksen käyttäjä luo tilin. He halusivat varmistaa, että puhelinnumero on oikein ja kuuluu varmasti oikealle henkilölle.
Ratkaisu
Asiakas vakuuttui Quriirin osaamisesta ja otti käyttöön tekstiviestivarmennuksen, jonka avulla he pystyvät verifioimaan käyttäjän puhelinnumeron. He määrittelivät Quriirin käyttöliittymässä PIN-koodin pituuden sekä voimassaoloajan ja kirjoittivat varmannennusviestin sisällön. Työ oli helppoa ja nopeaa ja he saivat lisättyä puhelinnumeron verifioinnin nopeasti sovellukseensa.
Tulokset
Puhelinnumeron verifiointi toimii siten, että rekisteröitymisen yhteydessä käyttäjä antaa puhelinnumeron, johon lähetetään tekstiviestillä pin-koodi. Käyttäjä syöttää koodin sovellukseen ja pääsee suorittamaan rekisteröinnin loppuun. Quriirin palvelu luo ja tarkistaa PIN-koodit. Ravintola-alan asiakas on ollut tyytyväinen palveluun ja erityisesti he kehuivat sitä, että palvelun käyttöönotto ei vaatinut heiltä juurikaan resursseja.