Tekstiviestit yritysviestinnässä – kanava yllättää monet tehokkuudellaan
Usein kuulemme, että tekstiviestit ovat historiaa. Eihän kukaan enää lähettele tekstiviestejä? Tutkimukset kuitenkin osoittavat, että yritykset hyödyntävät tekstiviestiä enemmän kuin koskaan. Yritykset, jotka sivuuttavat tekstiviestin, menettävät mahdollisuuksia olla yhteydessä asiakkaisiin. Tekstiviesti on yksi tehokkaimmista kanavista tavoittaa asiakkaat ja tänä vuonna odotamme kasvun jatkuvan.
Monet yritykset, jotka lähtevät kokeilemaan tekstiviestiä, yllättyvät sen tehokkuudesta. Kerromme tässä faktat, joiden vuoksi yhä useammat yritykset valitsevat tekstiviestin osaksi markkinointikanaviaan.
98 % tekstiviesteistä luetaan
Tuoreiden tutkimusten mukaan 98 % tekstiviesteistä luetaan ja keskimäärin 95 % tekstiviesteistä luetaan 3 minuutin kuluessa tekstiviestin saapumisesta. Tämä tekee tekstiviestistä uskomattoman tehokkaan tavan tavoittaa kohdeyleisösi. Esimerkiksi sähköpostien avausprosentti on keskimäärin noin 20-30 % riippuen yrityksestä ja alasta.
Tekstiviesteihin reagoidaan
Tekstiviestien klikkausprosentti on keskimäärin 19 %. Tämä tarkoittaa, että 19 % ihmisistä, jotka saavat tekstiviestin yritykseltä, klikkaavat linkkiä tai soittavat viestin sisältämään puhelinnumeroon. Tästä on helppo laskea, että jos lähetät tarjousviestin 5000 asiakkaalle, 950 ihmistä klikkaa viestissä olevaa linkkiä. Vaikka vain pieni määrä tästä joukosta päätyisi tekemään ostoksia, saat yhden lyhyen, kustannustehokkaan viestin avulla helposti lisää myyntiä.
Lue miten asiakkaamme Book Salon kääntää liidit asiakkaiksi tekstiviestien avulla.
Sitouta asiakkaitasi tekstiviestillä
Tekstiviestit ovat loistava tapa sitouttaa asiakkaita ja rakentaa uskollisuutta. Hyvin kohdistettujen, henkilökohtaisten viestien avulla brändisi pysyy asiakkaidesi mielessä ja voit sitouttaa heitä eksklusiivisilla tarjouksilla ja hyödyllisillä viesteillä. Tekstiviesti on intiimi kanava, joka saa asiakkaat tuntemaan olevansa lähempänä brändiä.
Tekstiviestin vastausprosentti on korkea
Tekstiviestillä saavutetaan huomattavasti korkeampi vastausprosentti kuin esimerkiksi sähköpostilla. Keskimäärin vastausprosentti on 45 %, mutta esimerkiksi Quriirin asiakkailla tekstiviestikyselyiden vastausprosentti on ollut jopa 67 %. Kun kysely tulee oikeaan aikaan ja se luetaan nopeasti, on siihen myös luontevaa vastata. Lisäksi vastaaminen on erittäin helppoa.
Tekstiviestien suosio näyttää jatkavan kasvuaan myös tänä vuonna. Kuluttajat suosivat tekstiviestejä kiireellisissä viesteissä tai aikaherkissä tarjouksissa ja hälytyksissä. Mobiilikaupan kasvun myötä tekstiviestit tarjoavat ihmisille helpon tavan asioida ja olla tekemisissä yritystsen kanssa.
Tekstiviestimarkkinointi ja tekstiviestillä kommunikointi toimii, sen osoittavat yllä olevat luvut. Tekstiviestillä on teknologiana jo ikää, mutta se on edelleen yksi tehokkaimmista ja henkilökohtaisimmista tavoista tavoittaa asiakkaita. Oletko valmis kokeilemaan? Ota käyttöön ilmainen kokeilu!