Miten asiakkaamme hyödyntävät tekstiviestiä?

Tekstiviestin hyödyntäminen yritysviestinnässä on kasvussa ja suosion odotetaan kasvavan 52% vuoteen 2023 mennessä*. Tekstiviestin vahvuuksiin kuuluu ehdottomasti sen varma tavoittavuus. Tekstiviestit menevät perille, ne luetaan varmasti ja niihin reagoidaan. Mutta minkälaisia käyttötapoja tekstiviestille on? Kokosimme esimerkkejä asiakkailtamme. 

Tekstiviestikyselyt

KINTO on Toyotan joustavan liikkumisen brändi, joka tarjoaa ratkaisuja nykypäivän muuttuviin liikkumistarpeisiin. KINTO Flex -kuukausitilaajana voi tilata auton käyttöönsä yksinkertaisella kuukausimaksulla ilman, että sitoutuu auton omistamiseen. Kinto lähettää kuukausitilaajilleen tekstiviestikyselyn, jonka avulla he saavat arvokasta asiakaspalautetta. Quriirin tekstiviestipalvelun avulla KINTO on pysynyt asiakkaan pulssilla ja erityisesti avoimet palautteet ovat auttaneet kehittämään palvelua. KINTO saa avoimet palautteet automaattisesti sähköpostiin, jolloin niihin voidaan reagoida nopeasti ja siten parantaa asiakaskokemusta. Lue koko KINTOn tarina

Kinto x Quriiri tekstiviestikysely

Noutoilmoitukset

Tietotekniikan jälleenmyyjä ja verkkokauppa lähettää verkossa tehdyistä ostoksista noutoilmoitukset tekstiviestillä. Kun tilaus on valmis noutoa varten, on myös kaupan etu, että tuotteet haetaan nopeasti. Tekstiviestillä tieto tavoittaa asiakkaat pikaisesti.

Useampi asiakkaistamme on integroinut noutoilmoitukset osaksi verkkokauppaa siten että, asiakkaille lähtee automaattisesti tieto valmiista tilauksesta tekstiviestillä. Kun asiakaspalvelija on merkinnyt tilauksen noudettavaksi, saa asiakas saman tien tekstiviestin puhelimeensa. Tällaiset hyötyviestit koetaan positiivisiksi ja asiakaskokemusta parantaviksi. 

Noutoilmoitus tekstiviestillä.

Tekstiviestivahvistukset ja -muistutukset

Esimerkiksi hammaslääkäreille, hierojille tai kampaamoille syntyy turhaan ylimääräisiä kustannuksia ns. ”no show” tilanteista, jolloin asiakas ei saavu sovitusti paikalle. Monet asiakkaistamme ovat ottaaneet tekstiviestivahvistukset ja -muistutukset osaksi varausjärjestelmiään. Useimmiten vahvistus- ja muistutusviestit on integroitu rajapinnan kautta, jolloin ne lähtevät automaattisesti ajanvarausjärjestelmään tehtyjen tietojen mukaisesti.  

Asiakkaamme ovat huomanneet, että ajanvarausmuistutukset ovat vähentäneet merkittävästi ”no show” -tilanteita. Tästä on koitunut kustannussäästöjä ja lisäksi asiakkaat ovat kokeneet vahvistus- ja muistutusviestit hyödyllisinä ja positiivisina. Lue lisää tekstiviestivahvistuksista ja -muistutuksista.

Muistutusviesti tekstiviestillä.

Markkinointiviestit

Tekstiviestit ovat tehokas kanava myös erilaisten markkinointiviestien lähettämiseen. Esimerkiksi verkkokaupat ovat lisänneet Quriirin palveluiden avulla tekstiviestit osaksi markkinointikanaviaan. Erityisen hyvin tekstiviestimarkkinointi sopii aikaherkkiin ja henkilökohtaisiin tarjousviesteihin. Kuluttajat reagoivat nopeasti viesteihin ja klikkaavat ostoksille. Asiakkaamme ovat huomanneet, että kun viesteissä on selkeä hyöty, kuten alennusprosentti ja voimassaoloaika, ovat klikkaus- ja konversioprosentit olleet erittäin korkeita. 

Markkinointiviestien lähettäminen onnistuu helppokäyttöisen selaimessa toimivan palvelumme kautta tai integroimalla tekstiviestit osaksi yrityksen järjestelmiä rajapinnan avulla. Lue lisää tekstiviestimarkkinoinnista

Tekstiviestimarkkinointi.

Tunnistautuminen

Tänä päivänä tietoturva on tärkeä osa jokaista digitaalista palvelua. Asiakkaita huolestuttaa salasanojen vuodot ja rikollisten pääsy omiin tietoihin. Tunnistautuminen tekstiviestillä on helppo tapa lisätä tietoturvaa, sillä se ei vaadi lisäsovellusten lataamista, puhelin on henkilökohtainen ja se on aina mukana. Tunnistautumisen avulla verkkosivustot, sovellukset ja muut digitaaliset palvelut voivat tarkistaa käyttäjän henkilöllisyyden. 

Käytännössä tunnistautuminen tekstiviestillä toimii siten, että palvelu lähettää pin-koodin tekstiviestillä sen jälkeen, kun asiakas on kirjoittanut käyttäjätunnuksen ja salasanan. Syöttämällä koodin pääsee kirjautumaan palveluun. 

Asiakkaamme ovat kokeneet tunnistautumisen tekstiviestillä varsin toimivaksi keinoksi. Se on helppo integroida ja luoda lisäturvaa. Tekstiviestillä lähetettävät pin-koodit ovat tulleet ihmisille tutuiksi ja ne mielletään helpoksi tavaksi kirjautua. Lisätietoja tunnistautumisesta löydät täältä

Tunnistautuminen tekstiviestillä

   

Kriisiviestintä

Koska tekstiviesti tavoittaa ihmiset nopeasti ja varmasti paikasta riippumatta, toimii se erinomaisesti kriisiviestintään. Matkapuhelin kulkee nykyään kaikkien matkassa ja koska tekstiviestit ovat verkkoyhteydestä riippumattomia, niillä voidaan tavoittaa ihmisiä tehokkaasti ja nopeasti ympäri maailmaa. Esimerkiksi sähköyhtiöt hyödyntävät tekstiviestillä lähetettäviä tiedotteita, joissa he voivat kertoa sähkökatkoksista asiakkailleen. Asiakkaat saavat tiedon nopeasti ja voivat reagoida tilanteeseen. Tämä koetaan usein hyvänä asiakaspalveluna. 

Kriisiviestintä tekstiviestillä.

Palkitseminen

Useat asiakkaistamme hyödyntävät tekstiviestiä myös palkitsemiseen. Esimerkiksi lahjakoodi tekstiviestillä toimii niin asiakkaiden kuin työntekijöidenkin palkitsemiseen. Niillä voi helposti muistaa juhlapyhien alla tai syntymäpäivinä sekä kiittää uusia ja nykyisiä asiakkaita. Tarjoamme koodien lähetyskampanjat avaimet käteen periaatteella. Tarvitset vain kohderyhmäsi puhelinnumerot ja lahjakoodit lähetetään heille tekstiviestillä puhelimeen.  

Osa asiakkaistamme käyttää lahjakoodeja osana asiakaspalvelua, jolloin työntekijät voivat nopeasti ja helposti lähettää lahjakoodin tekstiviestillä reklamaatio- tai häiriötilanteissa. Tekstiviestillä lähetettävä lahjakoodi toimii myös erinomaisesti nukkuvien asiakkaiden herättelyyn, yhteystietojen keräämiseen tai vaikka palkinnoksi asiakaskyselyyn vastaamisesta. 

Ärrä-koodilla voit palkita asiakkaat ja työntekijät helposti.

Tekstiviesti soveltuu hyvin monipuolisiin tarpeisiin. Quriiri tarjoaa helppokäyttöisen selaimessa toimivan tekstiviestipalvelun sekä hyvin dokumentoidut rajapinnat tekstiviestien integroimista varten. Varaa demoesittely ottamalla yhteyttä sähköpostitse info@quriiri.fi, soittamalla numeroon 010 349 3800 tai ilmaisen kokeilun kautta.

*Lähde