Halloween, Black Friday, Isänpäivä, Joulu – vinkit loppuvuoden tekstiviestikampanjoihin
Yhä useampi kuluttaja shoppailee verkossa mobiilisti ja loppuvuoden juhlakauden aikana mobiiliostosten määrän ennustetaan kasvavan entisestään. Emarketer arvioi, että vaikka paluu normaaliin on alkanut, kuluttajat ovat jatkossakin halukkaita tekemään ostoksensa puhelimella. 66% kuluttajista kertoo, että heidän mobiililaitteensa on heidän tärkein ostosvälineensä.
Tämä tietää myöskin sitä, että kilpailu kuluttajien huomiosta mobiilissa kasvaa ja moni markkinoija miettii miten tavoittaa asiakkaat. Tekstiviestimarkkinointi on yrityksille kustannustehokas keino erottua joukosta ja tavoittaa oikeat ihmiset tehokkaasti. Tutkimusten mukaan 98% ihmisistä lukee saapuneet tekstiviestit ja vaikka yksityishenkilöiden lähettämät tekstiviestit ovat laskussa, piilee tässä tehokkaassa kanavassa monia mahdollisuuksia yrityksille. Hyödynnä siis tekstiviestin tehokkuus loppuvuoden juhlasesongin aikana. Listasimme keinot toimivaan tekstiviestimarkkinointiin.
Luo kiireellisyyden tunne
Kuluttajat haluavat löytää parhaat tarjoukset ja toisaalta he ovat valmiita tekemään nopeita ostospäätöksiä. Lähetä tekstiviestejä, joista lukijalle tulee tunne, että hänen pitää toimia heti. Korosta viestissä tarjouksen voimassaoloa tai rajallista määrää tuotetta.
Luo tekstiviestitilaajille tunne ainutlaatuisesta tarjouksesta ja kannusta heitä ”hyödyntämään sopimus niin kauan kuin se kestää”. Tämä perinteinen markkinointikeino on toimiva tapa kiinnittää tekstiviestitilaajien huomio ja saada aikaan tuloksia juhlakauden aikana. Lisää ostosten määrää lähettämällä asiakkaille muistutuksia tarjouksen voimassaolosta.
Kohtele tekstiviestitilaajia kuin VIP-henkilöitä
Tekstiviestimarkkinointi on keino sitouttaa ja syventää suhdetta uskollisimpiin asiakkaisiin. Henkilökohtaiset viestit voivat sisältää ainutlaatuisia tarjouksia, joita vain tekstiviestitilaajat saavat. Näin luot heille tunnetta, että kuuluvat VIP-henkilöiden yhteisöön. Voit esimerkiksi lähettää heille ennakkotilaajien edun, jolloin he saavat tarjouksen ennen muita. Tai tarjoa heille mahdollisuus ilmaisiin toimituskuluihin, jos tekevät tilauksen käyttämällä tekstiviestissä olevaa koodia.
Pidä asiakkaat tietoisena toimituksista
Asiakkaat arvostavat ja odottavat tietoa toimituksesta, koska usein he haluavat saada ostoksensa mahdollisimman pian. Tekstiviesti tavoittaa nopeasti ja hyötyviestit lisäävät asiakastyytyväisyyttä. Voit myös tiedottaa mahdollisista viivytyksistä, jolloin asiakas saa tiedon nopeasti eikä odota turhaan. Integroimalla tekstiviestit järjestelmääsi automatisoit viestien lähetyksen ja parannat asiakaskokemusta.
Kiitä ja palkitse
Muista asiakasta jälkeenpäin kiittämällä häntä ostoksesta. Helppo tapa palkita uskolliset asiakkaat on lähettää heille esimerkiksi Ärrä-koodi. Ärrä-koodi on yrityksille suunnattu palvelu, jonka avulla voi helposti ja nopeasti palkita asiakkaita ja muita sidosryhmiä R-kioskin valikoimissa olevilla tuotteilla.
Ärrä-koodi on kertakäyttöinen ja uniikki koodi, joka lähetetään tekstiviestinä halutulle joukolle ihmisiä. Ärrä-koodi toimii lahjakortin lailla ja siihen voi liittää erilaisia tuotteita R-kioskin valikoimista. Näyttämällä Ärrä-koodin millä tahansa R-kioskilla suomessa, vastaanottaja saa koodiin liitetyn tuotteen itselleen veloituksetta tai alennuksella. Ärrä-koodin avulla voi nopeasti ja kustannustehokkaasti tehdä ison joukon ihmisiä iloiseksi!
Tee asiakkaasta tärkeä
Tekstiviesti on oiva keino olla vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa ja antaa hänelle mahdollisuus vaikuttaa. Voit lähettää tekstiviestikyselyjä, joiden avulla parannat asiakaskokemusta tai esimerkiksi lähettää asiakkaille tarjousviestin seuraavasta ostoksesta, jolloin hän haluaa ostaa sinulta myös jatkossa. Luo asiakkaalle tunne, että välität hänestä ja että hän on tärkeä.
Tekstiviestit auttavat yrityksiä tavoittamaan asiakkaansa ja sitouttamaan heitä brändiinsä reaaliajassa. Olitpa kokeilemassa tekstiviestikampanjaa ensimmäistä kertaa tai etsit tapoja kehittää nykyistä tekstiviestistrategiaasi, toivottavasti näistä vinkeistä oli sinulle hyötyä. Toivotamme uskallusta kokeilla tekstiviestiä osana asiakasviestintää. Voit kokeilla tekstiviestipalveluamme ilmaiseksi ja mikäli sinulla herää mitä tahansa kysyttävää, autamme mielellämme.