Miten saat käyttöön ryhmätekstiviestit yritykselle?
Tekstiviestit ovat olleet olemassa jo vuodesta 1992 ja vaikka yksityishenkilöt ovat siirtyneet enemmän muihin kanaviin, ovat tekstiviestit hyvin tehokas viestintäkanava yritysten ja asiakkaiden välisessä viestinnässä. Tämä johtuu useista tekstiviestin eduista verrattuna muihin viestintäkanaviin. Tekstiviestiä voi hyödyntää hyvin monipuolisesti erilaisiin tarkoituksiin muun muassa muistutuksiin, kyselyihin, markkinointiin, aktivointiin, kutsuihin ja vahvistuksiin.
Tekstiviestit mahdollistavat asiakkaiden tavoittamisen nopeasti ja varmasti – tutkimusten mukaan jopa 98% ihmisistä lukee saapuneet tekstiviestit. Oikein käytettyinä tekstiviestit voivat parantaa asiakaskokemusta ja lisätä asiakkaiden sitoutumista yritykseesi. Mikä parasta, tekstiviestejä voivat hyödyntää kaikki yritykset helposti.
Kokeile rohkeasti ja koe tekstiviestin tehokkuus viestinnässä. Näin saat ryhmäviestit käyttöösi yrityksellesi:
Ota käyttöön tekstiviestisovellus tai integroi omiin järjestelmiisi
Quriiri Messaging Suite on helppokäyttöinen selainpohjainen sovellus yrityksen mobiiliviestinnän tarpeisiin. Messaging Suite tarjoaa viestinnän tekijöille palvelun, josta löytyy helppokäyttöisiä sovelluksia viestinnän eri tarpeisiin. Valmiiden sovellusten avulla hyödynnät niin ryhmätekstiviestejä kuin kaksisuuntaista viestintää – SMS-teknologiaa käyttäen.
Quriiri Messaging Suite soveltuu asiakasviestintään, markkinointiviestintään sekä hyöty- ja aikakriittiseen viestintään, kuten kriisiviestintään. Valitse Suitesta ne sovellukset jotka sopivat sinun yrityksesi käyttöön parhaiten. Pääset kokeilemaan ilmaiseksi tästä.
Toinen tapa on integroida tekstiviestit omiin järjestelmiisi Quriiri Message Routerin avulla. Message Router tarjoaa helpot ja selkeät rajapinnat ja viestien reitittäminen on joustavaa. Quriiri Message Router on kerännyt kumppaneilta sekä asiakkailta kiitosta selkeydestään, luotettavuudestaan ja monipuolisuudestaan. Viestejä voidaan reitittää halutuilla tavoilla ja voit toimia yhdellä palvelulla monessa eri kanavassa. Tämä mahdollistaa, että viestejä saadaan automatisoitua ja yhdisteltyä monipuolisesti eri järjestelmiin, sovelluksiin sekä palveluihin.
Quriirissa on tällä hetkellä käytettävissä HTTPS ja SMTP (Email to SMS ja SMS to Email) -rajapinnat. HTTP-rajapinnasta on saatavilla myös OpenHTTP-versio, joka voidaan muokata vastaamaan järjestelmänne vaatimuksia.
Aloita puhelinnumeroiden keräys tai tuo valmiit kontaktit esim. excelistä
Pyri samaan asiakkailtasi ja kohderyhmiltäsi puhelinnumero samalla, kun keräät heiltä muitakin tietoja. Quriirin avulla on myös mahdollista verifioida puhelinnumero kätevästi eli voit luottaa siihen, että puhelinnumero on oikeasti olemassa ja tavoittaa asiakkaan. Kysy asiakkailta, haluavatko he vastaanottaa viestejä tekstiviestillä. Usein asiakkaat ovat hyvinkin valmiita vastaanottamaan tekstiviestejä yrityksiltä, mikäli ne ovat hyödyllisiä.
Luo vastaanottajaryhmät ja lähetä viestejä
Lataa vastaanottajat kätevästi Excel- tai CSV-tiedostosta ja luo vastaanottajaryhmät jatkuvaa käyttöä varten. Voit hallinnoida kontaktitietokantaasi Quriirissa ja määritellä mihin vastaanottajaryhmään kukin kontakti kuuluu. Kun lähetät viestejä, saat helposti lähetettyä tekstiviestit ryhmällesi, jolloin viesti tavoittaa nopeasti suuren määrän ihmisiä. Voit myös lähettää saman viestin usealle ryhmälle kerralla. Quriirissa voit luoda useita ryhmiä ja nimetä ryhmät esimerkiksi omien asiakassegmenttien mukaan.
Hyödynnä tekstiviestiä esimerkiksi massatekstiviesteihin, tiedottamiseen, kyselyiden tekemiseen, tekstiviestimarkkinointiin, kriisiviestintään, varaus- ja tilausvahvistuksiin, sisäiseen viestintään tai muistutuksiin.
Personoi, tee kyselyjä, tiedota
Quriirin avulla viestien lähettäminen on helppoa ja valmiiden sovellusten avulla saat kätevästi personoitua viestit ja luotua esimerkiksi tekstiviestikyselyt. Tekstiviestien korkea avausprosentti mahdollistaa asiakkaiden tavoittamisen nopeasti ja varmasti. Saat suoran viestintäkanavan asiakkaisiisi – hyödynnä se siis oikein. Anna asiakkaillesi tunne, että välität. Tekstiviestit tavoittavat asiakkaat nopeasti, joten se sopii erityisen hyvin aikakriittisiin tiedotteisiin ja muistutuksiin.
Tekstiviestien käyttö hyötyviestinnässä vähentää unohtelujen määrää selkeästi sekä varmistaa asiakkaan sitoutumista asiaan. Asiakas voi myös vastata kaksisuuntaisen lähetyksen ansiosta, tai tehdä valintoja niin toimitustavoista, kellonajoista kuin haluamistaan palveluista. Kaksisuuntaisessa viestinnässä voidaan hyödyntää kyllä / ei -kaltaista viestintää tai vapaamuotoista tekstikenttää.
Seuraa viestien perillemenoa raporteista
Quriirin tekstiviestipalvelun avulla saat tarkat tilastot ja reaaliaikaisen seurannan kampanjan tuloksista. Näet kuinka suuri osa viesteistä on toimitettu puhelimeen, kuinka moni on vastannut mihinkin kysymykseen ja tulokset myös graafisesti esitettyinä.
Voit selata raportteja ja tilastoja Quriirin käyttöliittymästä ja viedä niitä haluttessasi Excel-tiedostoon jatkokäsittelyä varten.
Pääset kokeilemaan ryhmäviestien lähetystä ilmaiseksi täältä.
Lue lisää ryhmätekstiviesteistä.