Näin personoit tekstiviestit asiakkaille Quriirissa

Quriiri on helppokäyttöinen ja kustannustehokas  sovelluskokonaisuus yrityksen mobiiliviestinnän tarpeisiin. Quriirin avulla lähetät ja vastaanotat tekstiviestejä luotettavasti, kutsut ja varmistat tai jakelet ja kampanjoit. Sovellukset on helppo ottaa käyttöön, ja niiden avulla hyödynnät niin ryhmätekstiviestejä kuin kaksisuuntaista viestintää – SMS-teknologiaa käyttäen.

Staattisen tekstiviestin lähettämisen lisäksi Quriirin sovellukset mahdollistavat viestin personoinnin muuttuvan, dynaamisen tiedon mukaan. Dynaaminen tieto tulee olla tallennettuna kontaktille Quriirin kontaktitietokantaan, josta sitä hyödynnetään viestiä lähetettäessä.

Personoinnilla lisätehoa viestintään

Tekstiviestien personointi on hyvä keino erottua joukosta viestien tulvassa. Personoitu tekstiviesti tuntuu henkilökohtaisemmalta ja esimerkiksi etunimen käyttö personointikeinona parantaa tutkitusti viestin avausprosenttia. Personoidun viestin avulla luot asiakkaillesi vaikka uniikit alennuskoodit verkkokauppaan tai muistutat sovituista aikatauluista.

Quriirin sovelluksien avulla personoit ryhmätekstiviestit automaattisesti esimerkiksi etunimen, yrityksen nimen tai vaikkapa asiakasnumeron mukaan. Esim. ”Hei Jenni…” tai ”Asiakasnumerosi on 6751834”.

Tässä pikaohje miten personointi tapahtuu:

  1. Kirjaudu sisään Quriiri-palveluun.
  2. Valitse Ryhmäviesti, jos lähetät viestin isolle joukolle. Täytä lähettäjä- ja vastaanottajatiedot.
  3. Kirjoita viesti jonka haluat lähettää.
    1. Personoi viesti esim. etunimellä, jolloin asetat kursorin Hei -sanan jälkeen ja valitset +Personointi painikkeen listasta ”Etunimi” (tai muu haluamasi personointikriteeri, ks. kuvat alla). Viestiin tulee näkyviin paikkamerkki ”Etunimi”, joka korvataan kontaktilta löytyvällä tiedolla (esim. ”Etunimi” korvataan nimellä Johanna). Viestejä voi personoida kaikilla kontakteille tallennettujen tietojen perusteella (ei Pikaviesti-sovellus).
  4. Paina Lähetä -painiketta. Valmista tuli!

Ryhmäviestit voi personoida etunimen, asiakasnumeron, syntymäpäivän jne mukaan ja viestit voi jaksottaa esimerkiksi viikon ajalle tasaisesti.


Kontaktitiedon ylläpito Quriirin kontaktitietokannassa

Kontaktitietoja hallinnoidaan Quriirin Kontaktit-osiossa. Kontaktille voi tallentaa 15 eri tietuetta, joista 11 on ennalta määritettyjä kuten esim. etunimi, sukunimi, syntymäaika, osoite jne. 4 tietuetta puolestaan on vapaasti määriteltävissä. Nämä vapaasti määriteltävät tietueet ovat nimeltään Parametri1, Parametri2, Parametri3 ja Parametri4.

Quriirin kontaktitiedot

Uusia kontakteja voi luoda Quriiriin yksitellen, mutta helpoin tapa kuitenkin on tuoda kontaktitiedot kerralla joko Excel- tai csv-tiedostosta. Määritä tiedostoon kuhunkin sarakkeeseen halutut tiedot (esim. sarakkeeseen A GSM-numero, sarakkeeseen B etunimi, sarakkeeseen C sukunimi jne.).

Kontaktien tuonti

Aloita tuonti napauttamalla ”Tuo” -painiketta Kontaktit-sivulla sivun alalaidassa. Tuontivaiheessa määritellään, että mistä sarakkeesta tiedostossa tuodaan mitkäkin tiedot Quriiriin (ns. kohdennus).

Kontaktin tuonti Quriiriin

Kun tuodaan isompia määriä kontaktitietoja kerrallaan, voi tuontiprosessissa kestää hieman kauemmin.

Jos koko kontaktitietokannan tietoja halutaan päivittää kerralla, onnistuu ns. massapäivittäminen lataamalla vain uusi tiedosto Quriirin kontaktitietokantaan. Muuttuneet tiedot päivitetään ja uudet tiedot ja kontaktit lisätään automaattisesti.


Quriiri tarjoaa ryhmätekstiviestien lähettäjille kotimaisen tuen ja osaavan sekä tavoitettavissa olevan asiakaspalvelun. Kokeile ilmaiseksi tai ota yhteyttä.