+358 10 349 3800 info@quriiri.fi
Valitse sivu

Tietoturvan lisääminen tekstiviestitunnistautumisen avulla antaa yrityksellesi turvaa ja sinulle sekä henkilöstöllesi mielenrauhaa. Voit nukkua yösi paremmin, kun suojaus on tämän päivän vaatimusten tasolla.

Tekstiviestitunnistautumisen edut:

  • Turvaa yrityksesi ja henkilökuntasi
  • Varma ja luotettava
  • Vähentää tietomurtoriskiä
  • Helppo ja vaivaton ottaa käyttöön
  • Tuttu tapa tunnistautua – kaikki osaavat käyttää
  • Antaa mielenrauhaa

“SMS-viestit kulkevat vain operaattorin matkapuhelinverkoissa. Tämä saattaa olla erityisen tärkeää GDPR-aikana ja yksi syy siihen, että yritykset ovat kokeneet tekstiviestit hyväksi ja turvalliseksi viestinnän muodoksi.

Tekstiviestejä käytetään lisäturvan luojana esimerkiksi palveluihin kirjautuessa. Kaksivaiheinen tunnistautuminen, jossa käyttäjätunnuksen ja salasanan lisäksi käytetään tekstiviestillä toimitettavaa lisävahvistuskoodia on yleinen käytäntö, joka lisää verkkopalveluiden turvallisuutta”.

Lasse Lohikoski, COO NextUp Oy

Tekstiviesti on erittäin tehokas väline asiakkaasi ja työntekijäsi tunnistamisessa tai jos haluat lisätä tietoturvaa esimerkiksi palvelusi sisäänkirjautumisvaiheessa. Tekstiviesti on turvallinen ja helppo tunnistautumisväline sillä matkapuhelin on henkilökohtainen ja kulkee mukana kaikkialle.

Tunnistautuminen tekstiviestillä voidaan jakaa kolmeen kategoriaan:

Salasanaton tunnistautuminen
Korvaa staattiset salasanat kertakäyttöisillä PIN-koodeilla, jotka lähetetään tekstiviestitse. Käyttäjän ei tarvitse muistaa salasanaa, eikä salasana voi joutua vääriin käsiin, sillä se on joka kirjautumiskerralla eri.

Salasanaton tunnistautuminen
Salasanaton tunnistautuminen

Kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA), Two-factor authentication
Lisää palvelun tietoturvaa vaatimalla perinteisen käyttäjätunnuksen ja salasanan (vaihe 1) lisäksi sisäänkirjautumisen yhteydessä matkapuhelimeen lähetettävä PIN-koodi (vaihe 2).

Kaksivaiheinen tunnistautuminen
Kaksivaiheinen tunnistautuminen

Puhelinnumeron verifiointi/tarkistus
Vahvista käyttäjän matkapuhelinnumero esimerkiksi rekisteröitymisen yhteydessä lähettämällä siihen tekstiviesti jossa on vahvistuskoodi. Pyydä asiakasta kirjoittamaan viestissä ollut koodi kenttään rekisteröitymisen yhteydessä. Näin voit varmistua, että rekisteröitymisen yhteydessä annettu puhelinnumero on oikea ja että se kuuluu rekisteröitymässä olevalle henkilölle.

Puhelinnumeron verifiointi
Puhelinnumeron verifiointi

Olemme kehittämässä tietoturvallista kulttuuria sinun ja yrityksesi eduksi ja tarjoamme käyttöönne laadukkaat ja varmat palvelut.

Quriiri Message Routerin avulla toteutat turvalliseen tekstiviestitunnistamiseen liittyvät palvelut.

Ota yhteyttä