Turvaa palvelusi tekstiviestillä

Tietoturvan lisääminen tekstiviestitunnistautumisen avulla antaa yrityksellesi turvaa ja sinulle sekä henkilöstöllesi mielenrauhaa. Voit nukkua yösi paremmin, kun suojaus on tämän päivän vaatimusten tasolla.

Tekstiviesti toimii erittäin tehokkaasti, jos asiakas tai työntekijä halutaan tunnistaa, tai jos palvelun sisäänkirjautumisprosessiin halutaan lisää tietoturvaa. Tekstiviestillä lähetettävät PIN-koodit ovat tulleet ihmisille tutuiksi ja ne mielletään helpoksi tavaksi kirjautua.

Tekstiviestitunnistautumisen edut:

  • – Turvaa yrityksesi ja henkilökuntasi
  • – Varma ja luotettava
  • – Vähentää tietomurtoriskiä
  • – Helppo ja vaivaton ottaa käyttöön
  • – Tuttu tapa tunnistautua – kaikki osaavat käyttää
  • – Antaa mielenrauhaa

SMS-viestit kulkevat vain operaattorin matkapuhelinverkoissa. Tämä on erityisen tärkeää GDPR-aikana ja yksi syy siihen, että yritykset ovat kokeneet tekstiviestit hyväksi ja turvalliseksi viestinnän muodoksi.

Tekstiviestejä käytetään lisäturvan luojana esimerkiksi palveluihin kirjautuessa. Kaksivaiheinen tunnistautuminen, jossa käyttäjätunnuksen ja salasanan lisäksi käytetään tekstiviestillä toimitettavaa lisävahvistuskoodia on yleinen käytäntö, joka lisää verkkopalveluiden turvallisuutta
, ” sanoo Quriirin liiketoimintajohtaja Lasse Lohikoski.

Tunnistautuminen tekstiviestillä voidaan jakaa kolmeen kategoriaan:

Salasanaton tunnistautuminen
Korvaa staattiset salasanat kertakäyttöisillä PIN-koodeilla, jotka lähetetään tekstiviestitse. Käyttäjän ei tarvitse muistaa salasanaa, eikä salasana voi joutua vääriin käsiin, sillä se on joka kirjautumiskerralla eri.

salasanaton tunnistautuminen
Salasanaton tunnistautuminen

Kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA), Two-factor authentication
Lisää palvelun tietoturvaa vaatimalla perinteisen käyttäjätunnuksen ja salasanan (vaihe 1) lisäksi sisäänkirjautumisen yhteydessä matkapuhelimeen lähetettävä PIN-koodi (vaihe 2).

Kaksivaiheinen tunnistautuminen

Puhelinnumeron verifiointi/tarkistus
Vahvista käyttäjän matkapuhelinnumero esimerkiksi rekisteröitymisen yhteydessä lähettämällä siihen tekstiviesti jossa on vahvistuskoodi. Pyydä asiakasta kirjoittamaan viestissä ollut koodi kenttään rekisteröitymisen yhteydessä. Näin voit varmistua, että rekisteröitymisen yhteydessä annettu puhelinnumero on oikea ja että se kuuluu rekisteröitymässä olevalle henkilölle.

Puhelinnumeron verifiointi

Olemme mukana kehittämässä tietoturvallista kulttuuria sinun ja yrityksesi eduksi ja tarjoamme käyttöönne laadukkaat ja varmat palvelut.

SMS-varmennuksen avulla toteutat turvalliseen tekstiviestitunnistamiseen liittyvät palvelut. Kokeile palveluamme ilmaiseksi.