ASIAKASTARINA
Romuta kasvatti tekstiviestin avulla tunnettuutta ja lisäsi yhteydenottoja
Romuta ostaa metalliromua ja ratkaisee yritysten ja yksityishenkilöiden metallinkierrätyshaasteet. Romutalla oli tarve tavoittaa sellaisia kohderyhmän henkilöitä, jotka eivät ole tavoitettavissa internetin välityksellä. Quriirin avulla toteutettiin tekstiviestikampanja, joka kasvatti Romutan tunnettuutta ja lisäsi yhteydenottoja.
Romuta tunnisti, että kaikki heidän kohderyhmään kuuluvat päätöksentekijät eivät ole somessa eikä heitä välttämättä tavoita edes sähköpostilla. He halusivat kokeilla tekstiviestiä markkinoinnissa ja valitsivat yhteistyökumppaniksi Quriirin.
“Tekstiviesti tavoittaa tehokkaasti ja kiinnittää kohderyhmän huomion. Kun etsin palveluntarjoajaa, Quriirista tuli heti luottavainen olo. Tekstiviesti ei ollut itselle tuttu kanava, joten meille oli tärkeää löytää asiantunteva kumppani. Yhteistyö toimi alusta alkaen erinomaisesti,” kertoo Romutan markkinointipäällikkö Erika Mutanen.
Tekstiviesti tavoittaa ne, joita muut kanavat eivät tavoita
Romutalla oli kohderyhmän puhelinnumerot valmiiksi kerättyinä ja viestit oli suunniteltu kohderyhmittäin. Kohderyhmän yrityksiin kuului muun muassa putkimiehiä, sähkömiehiä sekä metallipajoja. Erika kertoo, että näitä henkilöitä eivät muut digitaaliset kanavat tavoita.
”Usein saatetaan kuvitella, että kaikki ovat somessa, mutta varsinkin meidän kohderyhmiin kuuluu ihmisiä, jotka tavoittaa ainoastaan puhelimitse. Tekstiviesti on tällöin erinomainen kanava,” Erika selvittää.
“Tekstiviesti ei ollut itselle tuttu kanava, joten meille oli tärkeää löytää asiantunteva kumppani. Yhteistyö toimi alusta alkaen erinomaisesti”
Erika Mutanen, Markkinointipäällikkö / Romuta
Viestin sisällöllä on merkitystä
Romuta oli tunnistanut neljä kaupunkia, joiden alueella heillä oli potentiaalisia asiakkaita, mutta joissa Romuta ei ollut kovin tunnettu. Erika suunnitteli viestit siten, että eri alueiden päättäjille lähetettiin erilaiset viestit. Lisäksi viestejä lähetettiin kolmessa eri erässä: ensimmäisellä viestillä tavoiteltiin tunnettuutta, toinen viesti oli yhteydenottoon ohjaava ja kolmas viesti oli muistutus, jossa arvolupaus tuli esiin.
“Quriiri tarjosi meille työkalun lähettää viestit kohdennetusti ja teki prosessin meille todella helpoksi,” sanoo Erika, mutta painottaa myös viestien sisältöjen merkitystä. Viestit oli harkitusti suunniteltu kohderyhmien mukaan, mikä varmasti myös vaikutti kampanjan onnistumiseen.
Erika on tyytyväinen kampanjan onnistumiseen sekä Quriirin palveluun. Hän arvostaa erityisesti sitä, että voi luottaa siihen, että homma toimii sekä palvelun helppoutta. Romuta on esimerkki siitä, miten tekstiviestillä voi tavoittaa kohderyhmän henkilöt tehokkaasti ja saada kampanjan avulla kannattavia tuloksia.
Romuta
Romuta on täyden palvelun romukumppani. Romuta ratkaisee metallinkierrätyshaasteet ja optimoi asiakkaidensa metallinkierrätystä tukemaan heidän liiketoimintaansa. Romuta uskoo pitkiin suhteisiin, sillä kannattava metallinkierrätys rakennetaan pitkässä pelissä.
Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia kuin Romuta?