ASIAKASTARINA
Annie-tukibotti tavoittaa 97% opiskelijoista tekstiviestillä
Annie Advisor kehittää oppilaitoksille suunnattua tukibottia. Annie-tukibotti ottaa yhteyttä opiskelijoihin tekstiviestillä ja kysyy, onko kaikki ok, vai kaipaako opiskelija tukea tai ohjeita johonkin asiaan. Pyynnöt ohjataan automaattisesti oikeille tahoille ja sopivien palveluiden pariin. Annie madaltaa kynnystä pyytää apua ja ajantasaisen tiedon avulla opiskelijoille voidaan tarjota oikea-aikaista tukea sekä kehittää oppilaitoksen palveluita.
”Annie auttaa ylittämään opiskelun esteitä. Haluamme tehdä avun pyytämisestä ja saamisesta niin helppoa kuin mahdollista, ja tekstiviesti on luonteva väylä avun tarjoamiseen sillä se tavoittaa opiskelijat hyvin”, sanoo Annien tuotejohtaja Joonas Merikko.”
“Halusimme ensisijaisesti tekstiviestipalveluntarjoajan, joka tallentaa tiedot Eurooppaan.”
Joonas Merikko, tuotejohtaja / Annie Advisor
Käyttöönotto oli sujuvaa ja nopeaa
Annie Advisor etsi tietosuojan vuoksi ensisijaisesti tekstiviestipalvelua, joka tallentaa tiedot Eurooppaan. Löydettyään Quriirin he pääsivät nopeasti testaamaan palvelua ja lähettämään ensimmäiset tekstiviestit. Aluksi tekstiviestit lähetettiin selaimen käyttöliittymän kautta, jonka jälkeen siirryttiin vaiheittain integraatioon Quriirin SMS APIn kautta.
”Käyttöönotto oli hyvin helppoa, vaikka tekstiviestiteknologian yksityiskohdat eivät olleet meille ennestään tuttuja. Rajapintojen käyttämiseen saimme Quriirilta asiantuntevaa apua”, sanoo Joonas.
”Luotettava teknologia on perusedellytys”
Annie hyödyntää Quriirin SMS APIa tekstiviestien lähettämiseen ja Joonas pitää tärkeänä sitä, että tekstiviestit menevät varmasti ja nopeasti perille. Tämä on perusedellytys tukibotin toiminnalle.
”Pystymme luottamaan siihen, että Quriirin teknologia toimii aina taustalla. Ja ongelmatilanteissa olen aina saanut nopeaa ja henkilökohtaista apua. Arvostan sitä, että kysymyksemme eivät mene mihinkään pitkän tikettijonon hännille vaan niihin reagoidaan nopeasti”, Joonas kertoo.
Quriirin asiantunteva henkilökunta auttaa aina
Anniella on asiakkaita myös ulkomailla, jolloin tukibotin toimintaa varten on tarvittu lokaaleja sms-vastaanottonumeroita. Ulkomaan viestintään liittyy aina maakohtaisia rajoituksia ja säännöksiä, joista voi olla vaikea pysyä kärryillä.
”On helpottavaa, kun ei tarvitse itse lähteä selvittämään kaikkea, vaan saan vastaukset nopeasti Quriirilta”, sanoo Joonas.