Quriirin kasvu jatkuu – lähes 240 miljoonaa välitettyä tekstiviestiä vuoden 2022 aikana
Viime vuosi oli tekstiviestin juhlavuosi. 30-vuotias tekstiviesti elää yhä vahvasti yritysten asiakasviestinnässä. Tekstiviesti ei visuaalisuudella loista, mutta tehokkuudella sitäkin enemmän. Ja siksi yhä useampi yritys luottaa tekstiviestiin, kun haluavat viestiä asiakkaiden kanssa. Tämän osoittaa myös Quriirin kasvuluvut.
Vuonna 2022 Quriirin teknologian avulla lähetettiin lähes 240 miljoonaa tekstiviestiä ja yhtiön liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna 28%, yltäen 2,3 miljoonaan euroon.
”Tekstiviesti on edelleen tehokkain kanava tavoittaa ihmiset. Viestit menevät varmasti perille ja ne huomataan. Tekstiviesteihin myös reagoidaan hyvin aktiivisesti ja yhä useammin viestintä onkin vuorovaikutusta yritysten ja asiakkaiden välillä”, kertoo Quriirin liiketoimintajohtaja ja toinen perustaja Lasse Lohikoski.
Kotimaisuus ja henkilökohtaisuus erottuvat edukseen
Quriiria tarjotaan CPaaS (Communications Platform as a Service) -palvelumallin mukaisesti ja sen mahdollistamat palvelut voidaan helposti yhdistää yritysten sisäisiin ja ulkoisiin viestintävirtoihin. Suuresta kilpailusta huolimatta Quriiri on pystynyt erottumaan kotimaisuudella, asiantuntevalla palvelulla sekä luotettavuudella.
”Suomalaisten yritysten on helpompi luottaa kotimaiseen toimijaan, joka tarjoaa henkilökohtaista palvelua. Tarjoamme asiakkaillemme suorituskykyiset ja laadukkaat viestiyhteydet globaalisti ja panostamme asiakkaidemme palvelemiseen kaikissa tilanteissa. Pitkän ja monipuolisen kokemuksemme avulla pystymme auttamaan asiakkaitamme monimutkaisissakin haasteissa ja tarpeissa. Olemme myös sitoutuneet noudattamaan EU:n tietosuojadirektiiviä (GDPR) ja asiakkaidemme data tallennetaan aina EU:n sisäpuolella”, sanoo Quriirin kehitysjohtaja ja toinen perustaja Gabriel Drescher.
Monipuolinen ja tehokas tekstiviesti
Yritykset lähettävät tekstiviestillä muun muassa tekstiviestivahvistuksia ja -muistutuksia, kyselyitä, markkinointiviestejä, pin-koodeja sekä tärkeitä tiedotteita.
”Silloin kun on todella tärkeää tavoittaa asiakas nopeasti ja varmasti, kääntyvät katseet tekstiviestiin. Yksi esimerkki tästä ovat sähköyhtiöt, jotka ovat aktiivisesti hyödyntäneet tekstiviestiä kertomaan muutoksista sähkönjakelussa sekä hinnoissa”, sanoo Lasse.
Tulevan vuoden aikana Quriiri seuraa aktiivisesti RCS:n (Rich Communication Services) mahdollista tulemista Suomeen. RCS on Googlen kehittämä teknologia, joka on visuaalisempi versio tekstiviestistä. Se antaa mahdollisuuden sisällyttää viesteihin esimerkiksi videota, kuvaa, pikavalintapainikkeita ja ääntä.
”RCS tuo rikkaamman ja monipuolisemman tavan viestiä, mutta tarkempaa aikataulua ei vielä ole tiedossa. RCS:n lisäksi kehitämme Quriiria jatkuvasti palvelemaan asiakkaidemme tarpeita ja olemme tiiviisti mukana alan kehityksessä”, sanoo Lasse.
Kasvu tulee osaajien kautta
Quriirin ytimessä ovat sen ihmiset. Quriirissa työskentelee tiivis porukka monipuolisia huippuosaajia, joita yhdistää halu tehdä töitä ammattitaidolla, mutta rennosti. Kaikki ovat kiinnostuneita kehittämään ja työskentelemään yhteisen päämäärän eteen.
Vuoden 2022 aikana avattiin toimisto Ouluun, jonne on tavoitteena rekrytoida lisää työntekijöitä jatkossakin.
“Olemme löytäneet yritykseemme oikeat ihmiset kehittämään palvelua ja yritystä. Haluamme jatkaa tätä kasvua ja kehitystä, jotta voisimme olla jatkossakin hyvä työpaikka sekä tarjota asiakkaillemme parasta palvelua”, kertoo Lasse.
Tutustu Quriiriin tai kysy lisää palveluistamme.