Miksi sähköyhtiöt luottavat tekstiviestiin asiakasviestinnässä?
Energiakriisi ja tulevan talven mahdolliset sähkökatkot sähkön riittävyyden takaamiseksi ovat saaneet sähköyhtiöt varautumaan myös katkoksista tiedottamiseen. Usein sähköyhtiöt valitsevat tiedotuskanavaksi tekstiviestin ja myös Quriiria on lähestytty useamman sähköyhtiön toimesta. Syitä tekstiviestin valintaan vika- ja häiriötilanteiden viestinnässä on useita. Alla kuusi tärkeintä syytä:
1. Varmuus
Matkapuhelin kulkee nykyään kaikkien matkassa, ja koska tekstiviestit ovat verkkoyhteydestä riippumattomia, niillä voidaan tavoittaa ihmisiä tehokkaasti ja nopeasti ympäri maailmaa. Tekstiviesti menee varmasti perille vastaanottajan puhelimeen.
2. Nopeus
Tekstiviesti on erittäin nopea kanava tavoittaa vastaanottajat. Tekstiviesteillä on tutkitusti hyvä huomioarvo ja ne luetaan nopeasti.
3. Luotettavuus
Tekstiviesti on varma ja luotettava teknologia, sillä jokainen matkapuhelin vastaanottaa tekstiviestejä. Lisäksi tekstiviestit ovat internet-yhteydestä riippumattomia, joten niillä voi tavoittaa ihmiset myös internet-yhteyden ulkopuolelta.
4. Tehokkuus
Lähettämällä ryhmätekstiviestejä, pystyy tavoittamaan erittäin suuria määriä ihmisiä nopeasti. Valitsemalla palveluntarjoajan, jolla on korkea kapasiteetti ja toimitusvarmuus, voit olla varma siitä, että suuretkin viestimäärät menevät perille varmasti ja halutussa aikataulussa.
5. Automatisointi
Mahdollisuus hyödyntää tekstiviestejä osana muita järjestelmiä ja automatisoimalla lähetyksen, tekee siitä monipuolisen ja kustannustehokkaan kanavan. Rajapinnan avulla tekstiviestit voidaan lähettää heti, kun järjestelmä havaitsee ilmoituksen esimerkiksi sähkökatkoksesta.
6. Vuorovaikutus
Tekstiviesti mahdollistaa myös henkilökohtaisen ja nopean tavan olla vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa. Ottamalla käyttöön kaksisuuntaisen viestinnän, voi asiakas vastata viestiin. Kaksisuuntaista viestintää voi hyödyntää esimerkiksi kyselyiden tai sopimusten tekemiseen.
Vinkkejä tekstiviestin hyödyntämiseen
Tekstiviestin avulla sähköyhtiöt voivat pitää asiakkaansa mahdollisimman ajan tasalla katkoksista ja muutoksista sähkönjakelussa. Tämä vähentää asiakkaiden puheluita asiakaspalveluun ja lisää tyytyväisyyttä kyseisen sähköyhtiön palveluun.
Tekstiviestin hyödyt korostuvat erityisesti kriisi- ja muussa aikakriittisessä viestinnässä, mutta tekstiviesti tarjoaa myös muita mahdollisuuksia kestävien asiakassuhteiden rakentamiseen. Tekstiviesti on erinomainen kanava olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ja toimii asiakaspalvelussa ja asiakaskokemuksen parantamisessa mainiosti.
Sähkösopimuksen uusiminen
Tekstiviestin kaksisuuntaisuus ja henkilökohtaisuus mahdollistavat myös sähkösopimusten uusimisen kätevästi. Kun sähköyhtiöllä on tiedossa asiakkaan varmistettu puhelinnumero, voi tekstiviestillä lähettää henkilökohtaiset tarjoukset asiakkaille. Asiakkaan on helppoa ja nopeaa vastata viestiin. Rajapinnan kautta tieto tarjouksen hyväksymisestä menee sähköyhtiön järjestelmiin.
Eräpäivän muistutusviestit
Niin sähköyhtiöt kuin sähköyhtiöiden asiakkaat hyötyvät selkeästi laskun eräpäivän muistutusviestistä. Asiakas arvostaa sitä, että saa muistutuksen ja sähköyhtiöt saa todennäköisemmin maksun ajoissa. Tämänkin pystyy automatisoimaan täysin ja tekstiviestit lähtevät asiakkaille automaattisesti silloin, kun eräpäivä lähestyy tai lasku on myöhässä. Sähköyhtiöt voivat määrittää toiminnot, joiden perusteella muistutusviestit lähtevät.
Sähkönsäästö- ja muut vinkit
Sähkönsäästövinkit ovat nyt ajankohtaisempia kuin koskaan. Kun asiakas saa relevantteja ja hyödyllisiä vinkkejä tekstiviestillä, voi sillä vahvistaa asiakassuhdetta ja parantaa asiakaskokemusta. Nämäkin viestit voi personoida siten, että ne lähtevät esimerkiksi sähkönkulutuksen mukaan.
Quriirin avulla voit lähettää personoidut massatekstiviestit helposti selaimesta tai integroimalla tekstiviestit yrityksen omiin järjestelmiin. Ota yhteyttä, autamme mielellämme tekstiviestien hyödyntämisessä asiakasviestinnässä!