+358 10 349 3800 info@quriiri.fi
Valitse sivu

VIESTINTÄTARPEET

Hyötyviestintä

Yritysten ja kuluttajien välisessä hyötyviestinnässä toimii tekstiviesti

Hyötyviestien käyttö tekstiviestikanavassa yleistyy ja kasvaa – eikä ihme. Tekstiviesti on varma, suora ja selkeä tapa vahvistaa, muistuttaa ja palvella asiakkaita henkilökohtaisesti. Tekstiviestit hyötyviesteinä otetaan positiivisesti vastaan. Niitä ei koeta mainosmaisiksi tai tungetteleviksi, vaan niihin suhtaudutaan kuin hyötyä tarjoaviin viesteihin tuleekin suhtautua: ne avataan, niihin reagoidaan ja niiden kehottamiin toimenpiteisiin tartutaan. 

Monipuolista hyötyviestintää

Hyviä esimerkkejä hyötyviesteistä ovat kaupankäyntiin, verkkokauppaan, ajanvarauksiin ja postituksiin liittyvät viestit. Kuluttaja osaa jo  odottaa viestiä ja toimia sen mukaan: vastaanottaja hakee paketin, kun saa siitä ilmoituksen.

Myös palveluala on ottanut tekstiviestit hyötyviestinnän kanavaksi ja hyödyntävät monesti kaksisuuntaista viestintää. Ajanvaraukset vahvistetaan ja niistä muistutetaan tekstiviesteillä. Vastaavasti vapautuvia aikoja tarjotaan asiakkaille tekstiviestein.

Yritykset saavat selkeää taloudellista hyötyä tekstiviestien käyttämisestä, ja matkapuhelinoperaattorit ennustavat hyötyviesteille merkittävää kasvua vuosittain. Tekstiviesti on henkilökohtainen, varma ja luotettava kanava: se tavoittaa lähes jokaisen suomalaisen ajantasaisesti silloin, kun sitä halutaan. Tekstiviestien perillemeno on lähes sataprosenttista ja niihin reagoidaan hyvin.

Quriiri Messaging Suite sekä Quriiri Message Router ovat palvelukokonaisuuksia, joista löytyy helppokäyttöiset työkalut hyötyviestintään tekstiviestikanavassa.

Quriiri Messaging Suite

Quriiri Messaging Suite on yrityksen työkalupakki tekstiviestikanavassa tapahtuvaan viestintään.

Quriiri Message Router

Liitä tekstiviestit kriittisiin liiketoimintajärjestelmiin Quriirin Message Routerin avulla.

Tekstiviestit hyötyviestinnässä: nopeus, varmuus ja luotettavuus

Hyötyviestinnän keinoin tekstiviestillä tavoittaa asiakkaan varmasti ja nopeasti tapauksissa, joissa halutaan asiakkaan reagoivan tai tekevän jotain. Tekstiviestilllä voi muistuttaa esimerkiksi laskun eräpäivästä, ajanvarauksesta, noudettavaksi saapuneesta paketista tai saatavilla olevasta tuotteesta. Tekstiviestillä voi varmistaa ennakkoon, palvella paikan päällä tai muistuttaa perästä päin.

Tekstiviesti on myös turvallinen varmistustyökalu ja kanava esimerkiksi koodien tai tunnusten toimittamiseen. Tekstiviesti on tuttu turvallisuuteen liittyvä kanava, joka valitaan usein esimerkiksi tunnusten tai varmistusviestin vastaanottamiskanavaksi, jos tarjolla on useampi vaihtoehto. Lähes kaikki pankit sekä terveysalan toimijat, joille henkilö- ja potilasturva on keskeistä, hyödyntävät tekstiviestejä. Tekstiviesti nauttii luottamusta suomalaisten käytössä.

Hyötyviestinnän palvelut Quriiri Messaging Suitella ja Message Routerilla

Quriiri Messaging Suite on palvelu, johon on rakennettu valmiita toiminnallisuuksia tekstiviestien käyttämiseen hyötyviestinnässä. SMS-viestintää hyödyntävä Quriiri Messaging Suite on valmis ja helppokäyttöinen palvelu, jolla otat tekstiviestit helposti hyötyviestinnän käyttöön. Palvelu on tietoturvallinen, toimintavarma, GDPR-yhteensopiva, Suomessa kehitetty ja se tarjoaa suomalaista asiakaspalvelua.

Quriiri Message Router taas mahdollistaa tekstiviestien liittämisen mm. viestinnän eri järjestelmiin sekä toiminnanohjaus- ja varausjärjestelmiin.

Mainonnan sijaan palvelua – tekstiviestillä

Tekstiviestien käyttäminen hyötyviestinnässä on perusteltua, sillä viestit luetaan lähes aina ja ne voidaan avata jokaisella puhelimella. Tekstiviestien perille menoa voidaan seurata ja viestejä automatisoida.

Tekstiviestien käyttö hyötyviestinnässä vähentää unohtelujen määrää selkeästi sekä varmistaa asiakkaan sitoutumista asiaan. Asiakas voi myös vastata kaksisuuntaisen lähetyksen ansiosta, tai tehdä valintoja niin toimitustavoista, kellonajoista kuin haluamistaan palveluista. Kaksisuuntaisessa viestinnässä voidaan hyödyntää kyllä / ei -kaltaista viestintää tai vapaamuotoista tekstikenttää.

Tekstiviesteillä voidaan myös tiedottaa tehokkaasti muihin kanaviin lähetetyistä viesteistä. Tuttu esimerkki alkaa usein “Sinulle on saapunut viesti kanavaan X”. Ajanvarauksissa tekstiviesti on muistuttamisen ja peruuntumisten vähentämisen lisäksi tehokas keino palvella asiakkaita, kaksisuuntaista viestintää hyödyntäen. Muistutusviestien jälkeen voidaan tarjota vapautunutta ajanvarausaikaa sitä odottavalle henkilölle ja säästää näin niin puhelin- kuin työaikakuluissa. Ajanvaraaja voi hyväksyä ajan ketterästi vastaamalla lähetettyyn viestiin.

Tekstiviesti sopii muiden viestikanavien rinnalle, osaksi tai tueksi

Tekstiviestit toimivat henkilökohtaisen viestinnän ja ryhmäviestinnän lisäksi erinomaisesti hyötyviestinnässä. Tärkeintä hyötyviestinnässä on aktivoinnin merkitys. Voidaan lähettää tekstiä ja kuvia sekä hyödyntää eri merkistöjä. Tekstiviesti auttaa myös tukemaan muita kanavia: jos toisaalta viestittyyn toimenpiteeseen ei olla reagoitu, voidaan tekstiviestillä muistuttaa asiasta.

Eri järjestelmät voidaan integroida ja viestintää automatisoida. Tekstiviestin käytön ennustetaan kasvavan sitä mukaan kun digitaalisten sisältöjen tilaus ja toimitus kasvaa sekä asiakaspalvelu tehostuu, automatisoituu sekä personoituu.

Valmis aloittamaan? Koe tekstiviestin tehokkuus viestinnässä!

Lue lisää

Missä muissa viestintätarpeissa tekstiviestiä voi hyödyntää?

Markkinointiviestintä

Tavoita kohderyhmäsi oikea-aikaisella ja lisäarvoa tuottavalla markkinointiviestillä. Aktivoi tekstiviesteillä asiakkaat toimintaan!

Lue lisää →

Asiakasviestintä

Tekstiviestien oletetaan sisältävän tärkeää ja tarpeellista tietoa, joten niihin suhtaudutaan positiivisesti. Tekstiviestit ovat oiva työkalu asiakasviestintään!

Lue lisää →

Kriisiviestintä

Tavoita kriisin aikana tärkeimmät kohderyhmäsi nopeasti ja varmasti.

Lue lisää →

Ota yhteyttä