+358 10 349 3800 info@quriiri.fi
Valitse sivu

KÄYTTÖTARINAT

Asiakkaiden aktivointi ja muistuttaminen

Tiedota, muistuta ja aktivoi asiakkaitasi tekstiviestillä ja anna heille mahdollisuus vaikuttaa vastaamalla viestiin tai soittamalla takaisin.

Hyödyt

Ajoita tärkeät viestit oikein ja tuo asiakkaillesi lisäarvoa joka nostaa asiakastyytyväisyyttä.

r

Aktivoi asiakkaasi

Lähetä tekstiviestillä aikakriittisiä ilmoituksia ja muistutuksia tulevista tapaamisista, varatuista ajoista, toimituksista, noutoilmoituksista, tapahtumista jne. Pidä asiakkaasi ajan tasalla ja aktivoi heidät toimintaan.

w

Anna mahdollisuus vuorovaikutukseen

Anna asiakkaalle mahdollisuus vahvistaa, perua tai siirtää tapaaminen tai tavaran toimitus, vastaamalla suoraan tekstiviestiin, soittamalla asiakaspalveluun tai klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä.

Lisää asiakastyytyväisyyttä ja paranna asiakaskokemusta

Automaattiset ja aikakriittiset, tekstiviesteihin perustuvat asiakkaalle hyödylliset ilmoitukset ja muistutukset lisäävät asiakastyytyväisyyttä ja luovat positiivisen asiakaskokemuksen.

Pienennä kuluja

Vähennä automaattisten muistutusten avulla esim. ns. “no show” -tilanteita, joissa asiakas ei saavu sovitusti paikalle tai ei ole kotona toimitusaikana. Näin ei poissaoloista tai saapumatta jättämisestä synny turhia kuluja, yrityksen toiminta tehostuu ja asiakastyytyväisyys kasvaa.

 

Miten se toimii?

Automaattinen asiakkaiden aktivointi ja muistuttaminen onnistuu Quriirilla helposti

Sovelluksesi lähettää muistutuksia ja ilmoituksia

Sovelluksesi lähettää Quriirin rajapinnan kautta tekstiviestejä, joiden lähettäjätietona on Quriiriin määritelty lyhyt- tai longcode-numero – tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi yrityksenne nimi. Viestit voidaan yksilöidä/personoida esim. nimellä tai asiakasnumerolla ja ajastaa yrityksenne tarpeiden ja sovelluksenne logiikan mukaisesti. Jos integraatiota ei haluta tehdä omaan sovellukseenne tai se halutaan tehdä myöhemmin, voi viestejä halutessa myös lähettää Quriirin web-käyttöliittymästä.

Asiakas aktivoituu ja vastaa viestiin

Voit pyytää asiakasta vahvistamaan tai siirtämään varatun ajan, toimituksen ajankohdan jne. joko vastaamalla viestiin, klikkaamalla ajanvarausjärjestelmäänne johtavaa linkkiä tai soittamalla asiakaspalveluunne.

Vastauksien reititys ja seuranta

Tekstiviestivastaukset voidaan reitittää Quriirista suoraan sovelluksellenne jatkokäsittelyä varten. Voit myös seurata lähetettyjä tekstiviestejä ja niiden vastauksia Quriirin web-käyttöliittymästä.

Muistutusviesti varmistaa toimituksen tai ajanvarauksen

Sovelluksenne voi vielä lähettää uuden muistutustekstiviestin esimerkiksi pari tuntia ennen varattua aikaa tai sovittua toimitusta.

Miten Quriiri voi auttaa?

Ajoita tärkeät viestit oikein ja tuo asiakkaillesi lisäarvoa, joka nostaa asiakastyytyväisyyttä.

Operaattoririippumattomat vastausnumerot

Quriirin kautta saat helposti kytkettyä palveluunne yrityksenne käyttöön dedikoituja lyhyt- tai longcode-numeroita, jotka toimivat tekstiviestien vastaanottamisessa operaattoririippumattomasti kaikilla asiakkailla. Jos ette halua vastaanottaa vastauksia, voitte käyttää viestien lähettäjätietona esimerkiksi yrityksenne tai palvelunne nimeä.

R

Seuraa viestien perillemenoa

Quriirin kautta saat toimituskuittauksen jokaiselle viestille joka kertoo että onko viesti toimitettu onnistuneesti asiakkaan puhelimeen. Toimituskuittauksia on mahdollista vastaanottaa joko suoraan rajapinnan kautta tai seurata Quriirin web-käyttöliittymästä.

Helppo ja selkeä laskutuksen hallinta

Tekstiviestien laskutus ja raportointi on Quriirissa mahdollista jaotella ja eriyttää yrityksenne sisällä esimerkiksi liiketoiminnoittain tai yksiköittäin nk. laskutusviitteiden tai erillisten asiakastilien avulla.

Nopea ja varma viestien toimitus

Laadukkaan palvelun ja tehokkaiden operaattoriyhteyksien ansiosta Quriirin kautta lähetetyt tekstiviestit toimitetaan asiakkaiden puhelimiin nopeasti ja varmasti. Quriiri skaalautuu myös erittäin suurille viestimäärille ja viestiyhteydet ulkomaille onnistuvat myös.

+

Vastaanotettujen viestien reititys sovelluksellenne

Asiakkaiden lähettämät vastausviestit lyhyt- tai longcode-numeroihin voidaan reitittää sovelluksiinne joko niin, että kaikki lyhyt- tai longcode-numeroon lähetetyt viestit reititetään samaan Url-osoitteeseen, tai niin että viestit reititetään hakusanan perusteella (tekstiviestin ensimmäinen sana) haluttuihin osoitteisiin. Vastaanotetut viestit voidaan myös viedä tiedostoon (Excel/csv) suoraan Quriirin käyttöliittymästä.

Käytetyt palvelut

Quriiri Message Router

Quriiri Message Routerin avulla kytket tekstiviestit esim. omaan toiminnanohjausjärjestelmääsi ja aktivoit ja muistutat asiakkaitasi automaattisesti.

Quriiri Messaging Suite

Quriiri Messaging Suiten avulla aktivoit ja muistututat helposti asiakkaitasi.

Asiakastarina

Suuren volyymin toimija, joka palvelee asiakkaitaan terveydenhuoltoon liittyvien palveluiden ja tuotteiden toimittamisessa. Palvelua tarjoavat yksiköt palvelevat kuluttaja-asiakkaita koko Suomen laajuudelta. Asiakassuhteen luottamuksellisuudesta johtuen yritystä ei voida mainita nimeltä.
 

Tarve

Yrityksellä on selkeä tarve tehostaa asiakkaiden aktivointiin, palvelemiseen, muistutukseen ja markkinointiin liittyviä, jo käytössä olleita, tekstiviestejä. Lähetettävien viestien lukumäärä on satoja tuhansia kuukausittain.
 

Kokemukset ja tulokset

Tekstiviestejä käytetään asiakasmuistutuksien lähettämisessä. Tekstiviestit on automatisoitu sen mukaan mitä asiakassuhteeseen liittyy, mitä asiakas on ostanut ja mitä hänelle halutaan tarjota. Lisäksi viestien hyödyntämisessä on huomioitu valtakunnallisella tasolla kaikki myymälät yksittäin ja kulloinkin käytössä olevat resurssit. Eli tekstiviesteillä tehostetaan liiketoimintaa tarjoamalla palveluja, muistuttamalla asiakkaita niillä alueilla ja niissä yksiköissä missä kulloinkin on hiljaista tai tarvetta vaikka lisämyynnille.

Vastaavat tarinat ja artikkelit

Katso myös seuraavat käyttökohteet, tarinat ja artikkelit

Kohdennettu ja personoitu mobiilimarkkinointi

Hyödynnä oma asiakastietokantasi mahdollisimman tehokkaasti kohdentamalla markkinointitekstiviestisi Quriirin avulla.

Tunnistautuminen

Tekstiviesti toimii erittäin tehokkaasti jos asiakas tai työntekijä halutaan tunnistaa, tai jos palvelun sisäänkirjautumisprosessiin halutaan lisätä tietoturvaa. Tekstiviesti toimii tunnistautumisvälineenä hyvin, sillä matkapuhelin kulkee aina mukana ja se on henkilökohtainen viestintäväline. 

Tekstiviestit tehostavat palveluita terveydenhuollossa

Sanomalehti Keski-Suomalainen uutisoi 16.3.2018 Keski-Suomen seututerveyskeskuksen tehostamistoimenpiteistä ja tekstiviestipalvelun tuloksista. Suun terveyden vastaanotoilla on käytössä ajanvarausmuistutus ja aikavälillä 1.11.-15.3. jäi käyttämättä 360 varattua aikaa,...

Ryhmätekstiviesteillä tavoitat haluamasi kohderyhmän nopeasti ja tehokkaasti

Ryhmätekstiviestillä voi lähettää pitkälle personoidut viestit isollekin kohderyhmälle personointityökaluja hyödyntäen, tai vaihtoehtoisesti lähettää saman viestin kaikille vastaanottajille. Käytössäsi on mahdollisuus muokata lähettäjätietoja, hallinnoida eri...

Tekstiviestit tehostavat yrityksen asiakasviestintää

Tekstiviestit ovat kustannustehokas tapa viestiä, tiedottaa, palvella, houkutella, aktivoida ja rauhoittaa asiakkaita. Tekstiviesti tarjoaa asiakkaalle oikean tiedon oikealla hetkellä. Tekstiviestit sopivat vahvistamiseen ja varaamiseen, varmistamiseen ja...

Valmis aloittamaan? Koe tekstiviestin tehokkuus viestinnässä!

Ota yhteyttä